O jo som collo o m'hi voleu tornar.
Aqui jo no vull fer cap crit a s'independencia ni res d'aixo,ni polititzar aquest forum.¿L'hi voleu dir "Catala de ses Illes? o "Catala Illenc"?...no es tractava d'aixo...domes es tracta de recollir ses diferents expresions,costums,curiositats propias d'una zona en concret que son ses Illes Balears,res mes i "enmagatzemarlas" a un "lloc concret",que sigui accesible per un que cerca un conzepte que en un moment donat no entengui.Es tracta de donar un conzepte concret a ses expresions d'aqui.
Si jo m'en vaig a cercar un vocable concret des Mallorqui,hereu des temps de s'ocupacio Arab o Menorqui provenent de s'Angles, a s'apartat de llengua Catalana de sa Wikipedia,probablement no m'hi surti res.Per altre banda,hi han paraulas o expresions que son comuns a ambas Comunitats(Catalana Continental e Illenca),pero amb significats o referencias molt diferents i per tant curiositats a tenir en conte.
¿Voleu afegir aquestas peculiaritats al apartat Catala de sa Wikipedia,per que hi figurin juntament amb ses que s'usen a altres comunitats Catalano-Parlants? Perfecte,ido...pero trob que amb sa quantitat de material que hi tenim a ses 4 Illes,pot sortir una cosa curiosa i ben polida,digne de tenir un espai propi,i l'hi podeu dir com vulgueu,Catala No-Continental,Catala de-allende-los-mares o fins i tot Catala d'Ultramar.
Vos contare es cas concret de perque he començat aixo (mal m'hagues sortit un pardal en es morros i hauria callat abans i no tendriam aquest merder...)
Resulta que miram sa tele,i una de ses locutoras de IB3 que per cert es de Menorca,comenta una noticia de una escola i diu que si "fillets" per aqui i filletas per alla...Es meu fill que a s'escola l'hi ensenyan tot en Catala (Resulta que ara a ca nostra ja no tenim "moix",tenim un "Gat"...) me demana ¿Per que diu aixo de fills i filletas ? Jo,no se que dir,pero imagin que deu esser una expresio tipica de Menorca o pentura de on es aquesta Senyoreta.Ho cercam a sa Wikipedia que todo lo sabe i surt lo que tots ja sabem:es rollo aquell dels pares i fills.Jo pens-Aquesta no es referia a que tots eran fills seus (estaria arreglada sa pobre locutora amb mes de 400 infants) per lo tant,ho deman a un dels Menorquins que ens visitan derrerament a sa web (no m'en record des nick) i m'explica de que va tot aixo.
Despres d'aixo,pens que algo no esta be del tot...que tenim una gramatica Catalana,pero que no recull expresions locals,regionals o com l'hi volgueu dir...pero que algunas tenen mes de 300 anys.I si no ho feim noltros que som els que las utilitzam,qui ho fara?No es tracta de decidir si esta ben dit o no es correcte:S'usa a un lloc i per tant te dret a existir.
Aixo es com lo des Xixaros o pessols:No es tracta qui ho diu be (jo crec que tots dos) si no de que hi hagi constancia a qualque puesto,per es que no ho entengui,ho pugui cercar,trobar i entendrer-ho.
Res mes...estic alucinat d'es follon que s'ha montat amb aixo,no vos dire res mes!jugare a truc i callare i si no se qualque cosa,de s'Illa veinada,agafare es Ferry,anire a demanar-ho, i de pas me posare fi de Gin amb llimona ("pumada crec que l'hi diuen").
Fotre,com esta es pati...!!!