nº cartes per jugar a truc, dubtes!!!

No en saps? On puc jugar a truc? Aquest és el lloc on demanar

Moderadors: lafaltaenvide, jocfora

Respon
Apocalyptic
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 19
Membre des de: dl. gen. 22, 2007 0:00

Hola, sóc nou per aquí. A menorca juguen 30 cartes sense els dotzes, i els tres deus ni els tres onzes i he vist partides on hi estàn el 12 d'orus i el 11 d'espases!!

M'ho podrieu explicar, merci!!
Mafalda
Truquer habitual
Truquer habitual
Entrades: 65
Membre des de: dv. feb. 17, 2006 0:00
Ubicació: Alaior (Menorca)

Hola com va?
Jo també som de Menorca i al principi se me va fer rar, per això m’ha fet ganes explicar-t’ho a tu i a tots els menorquins que juguem de forma diferent. I si no ho dic bé, en reservada o en voltor ja s’encarregaran de dir-m’ho… jejjeje

A Menorca no juguem amb les negres, en canvi a Mallorca sí hi juguen, amb els 10,11 i 12. En canvi, no tenen els 2 com tenim noltros. La resta és igual, és a dir, la puntuació de les cartes és correlativa, de major a menor són:

3,1,12,11,10,7,6,5 sent el 4 la carta més petita.

Les negres no contem per els envits, així 4+3 del mateix pal és més que l’amo i una negra … encara que això avegades no ho tenc gaire clar, si no ho dic bé me corregiu.

També hi ha petites diferències amb el vocabulari, en lloc de dir UN ALTRE a Mallorca diuen JO ENVIT

Au, ja pots anar a jugar, ja veuràs com amb dues partidetes ho tens aclarit, i sinó com jo, que de no jugar mai a una taula ara ja només sé jugar a la forma mallorquina

Esper que t’hagi estat d’ajuda
voltor
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 417
Membre des de: ds. oct. 15, 2005 0:00
Ubicació: Ciutat

Amic Apocalyptic:

Maneras de jugar a truc,n'hi han com pobles,es a dir moltas,pero aqui hem optat a jugar de sa manera diguem mes "standard" que es juga a Mallorca,clar que dins Mallorca tambe hi han maneras diferents,sense anar mes enfora,hi han pobles que hi jugan amb els dossos (2).Per aixo ja varem fer una petita votacio-enquesta,per arrivar a un punt que tothom es trobas a gust.Diguem,en poques paraulas que aquesta web es com un poble virtual i per tant,tenim unas normas "especials" que no son mes que es resultat de ses vostres opinions i sugerencias.
Tambe els nostres amics de terres Valencianas jugan d'altre manera,amb menys cartas i camviant ses peces,pero es joc al final es sempre es mateix.
Ja veuras que en poc temps t'avessaras i ho trobaras tant divertit com es truc que jugas a Menorca.Anims!!!

Visita sa nostra Wiki per obtenir mes informacio!

Salut!!!
Apocalyptic
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 19
Membre des de: dl. gen. 22, 2007 0:00

Mafalda ha escrit:Hola com va?
Jo també som de Menorca i al principi se me va fer rar, per això m’ha fet ganes explicar-t’ho a tu i a tots els menorquins que juguem de forma diferent. I si no ho dic bé, en reservada o en voltor ja s’encarregaran de dir-m’ho… jejjeje

A Menorca no juguem amb les negres, en canvi a Mallorca sí hi juguen, amb els 10,11 i 12. En canvi, no tenen els 2 com tenim noltros. La resta és igual, és a dir, la puntuació de les cartes és correlativa, de major a menor són:

3,1,12,11,10,7,6,5 sent el 4 la carta més petita.

Les negres no contem per els envits, així 4+3 del mateix pal és més que l’amo i una negra … encara que això avegades no ho tenc gaire clar, si no ho dic bé me corregiu.

També hi ha petites diferències amb el vocabulari, en lloc de dir UN ALTRE a Mallorca diuen JO ENVIT

Au, ja pots anar a jugar, ja veuràs com amb dues partidetes ho tens aclarit, i sinó com jo, que de no jugar mai a una taula ara ja només sé jugar a la forma mallorquina

Esper que t’hagi estat d’ajuda
Moltes gràcies mafalda!!ara ja ho entenc, i els envits tb els tenc aclaridets. Molt bé companys menorquins, a vore si coïncidim en alguna partideta!!
cocotin
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 300
Membre des de: dv. abr. 21, 2006 0:00
Ubicació: Bunyola

bones a tots.
Mafalda a ecrit:Les negres no contem per els envits, així 4+3 del mateix pal és més que l’amo i una negra.
No es aixi, mira:4+3 del mateix pal son 27 i l’amo i una negra son 28.
Si es , madona i una negra son 27.
Esper haver expicaro be.
Un saludo.
Mafalda
Truquer habitual
Truquer habitual
Entrades: 65
Membre des de: dv. feb. 17, 2006 0:00
Ubicació: Alaior (Menorca)

Veus, ja ho deia jo cocotin, si es envits amb negres sempre me despisten, ok, a jo també me queda més clar ara, i això que ja duc un caramull de partides jugades

Bon truc a tots.
maset
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 920
Membre des de: ds. gen. 14, 2006 0:00
Ubicació: llucmajor

Mafalda per es nostre poble, llucmajor tant s'emplea es "Jo Envit" com "Un Altre" indistintament.

Salut i Bona nit.
Reservada
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 312
Membre des de: dc. feb. 04, 2004 0:00
Ubicació: Son Negre-Felanitx

Mafalda i Apocalyptic us convit a visitar
http://wiki.retruc.net/index.php/P%C3%A0gina_principal
perquè hi poseu la manera que teniu els menorquins de jugar, així com les dites que usau. ànim que així enriguirem el Truc.

P.D. No puc corregir una excel·lent jugadora com tu!!!!
Respon