dos negres no fan envits?

Aquí podeu dir la vostra. Que podem fer per milllorar aquest cassinet virtual?

Moderadors: samadona, lafaltaenvide

jocfora
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 1168
Membre des de: dj. gen. 05, 2006 0:00
Ubicació: Entre Calonge i Felanitx

avui horabaixa jugavem en toniadrover i jo contra en Jaumemiquel2 i en morientes, ells anaven guanyant 23 - 22 en es primer canto, en jaumemiquel2 ha envidat i trucat, noltros hem volgut, pero a s'hora de mostrar envits, ells no en duien cap, pero jo duia es 10 i 11 d'espasa, lo cual jo sempre he jugat que son 20 envits, pero sa maquina crec que no ho te en compta i els hi ha apuntat senvit a ells perque eren ma, crec , i hem perdut es canto.

Ho dic per si a algu li pasa, i que ho sapigueu, pero crec que si se pot s'auria d'arreglar per mirar de ajustar-lo lo mes possible a sa reialitat, (li falta ben poc).

salut i bons trucs per tots es truker@s

Jocfora
obrador
Truquer expert
Truquer expert
Entrades: 3139
Membre des de: dt. gen. 13, 2004 0:00
Ubicació: Cas Concos
Contacta:

Si és així com dius, és un error ben gran. Ho revisarem. Gràcies.
obrador
Truquer expert
Truquer expert
Entrades: 3139
Membre des de: dt. gen. 13, 2004 0:00
Ubicació: Cas Concos
Contacta:

Arreglat!
toninaina
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 227
Membre des de: dv. des. 23, 2005 0:00
Ubicació: Llucmajor

Bones truquers!

Ara fa una estona mos ha passat una cosa semblant, jo jugava amb en meeep, contra en Luis 15 i en met, i anàvem 23-22 a favor nostro.
Ells han envidat i trucat, ho hem pres tot.
A s'hora de contar envits ningú duia lligats i jo duia un 7 que era lo màxim i no els ha contat.

Ho cont per si ho vols tornar a revisar obrador..... au més feina.

A jugar i passar gust! :D :lol:
Lluis15
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 4
Membre des de: ds. març 25, 2006 0:00
Ubicació: Ferreries

bones,
toninaina jo sempre he cregut que si ningu du envits i s'envida, guanya el que es ma.
En aquest cas, el meu company era la primera ma, i per aso hem guanyat els envits i la partida.
Açò es el que pens jo, ara no se que es el correcte, si m'equivoc em sap greu.
Bonu, adeu
_WiL_
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 295
Membre des de: dj. feb. 16, 2006 0:00
Ubicació: Port de Sóller

Per aquí també jugam a que si no hi ha envits lligats i hi ha un 7 damunt sa taula, guanya es 7 els envits. Però tampoc s'entén molt... ja que hauria de ser es 12, sa més grossa, no? Bé... mem si ho aclarim :P
toninaina
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 227
Membre des de: dv. des. 23, 2005 0:00
Ubicació: Llucmajor

Clar que un 12 és sa grossa wil, però un negre no fa envits. Sa més grossa d'envits és el 7. Jo sempre ho he entès així però veig que no està tant clar. Meam si he obert un fil de debat.... què trobau truquers? Com ho contau?

:roll: :roll: :roll: :roll:
jocfora
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 1168
Membre des de: dj. gen. 05, 2006 0:00
Ubicació: Entre Calonge i Felanitx

Per haver-hi envits, hi ha de haver dues cartes des mateix color, un 7 tot sol no fa envits i per tant guanya qui es ma, cre que es aixi.
UELlosetina
Truquer habitual
Truquer habitual
Entrades: 134
Membre des de: dj. març 16, 2006 0:00
Ubicació: Inca

Jo tenc entès que si ningu te envits sa carta amb puntuació d'envits mes alta es sa que guanya!!
No se si me explicat pero es aixi: si algu du un set per ell va, sino es sis, cinc, cuatre, tres y asos y si tot fosin negres que mai sa donat es cas siria pes qui es ma.
Aixi a mi mo han ensenyat i aixi ho he après!!

Au salut i força
_WiL_
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 295
Membre des de: dj. feb. 16, 2006 0:00
Ubicació: Port de Sóller

toninaina ha escrit:Clar que un 12 és sa grossa wil, però un negre no fa envits. Sa més grossa d'envits és el 7. Jo sempre ho he entès així però veig que no està tant clar. Meam si he obert un fil de debat.... què trobau truquers? Com ho contau?

:roll: :roll: :roll: :roll:
Si, però si no hi ha envits (set de bastos, onze d'espases i deu de copes), quina conta? Es set? S'onze d'espases mata es set... i es set tot sol tampoc fa envits... :P Ai, no se no se, crec que m'estic embullant a jo mateix i tot :lol:
Rebo
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 20
Membre des de: dj. des. 15, 2005 0:00
Ubicació: Ciutat

Si l'idea es crear un manual per sa web lo seu seria una votació si ningú te la certesa de com s ha de resoldre aquesta situació, ¿en el campionat de truc de Ultima Hora no hi ha un manual del qual es pugui treure alguna conclusió?
Rebo
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 20
Membre des de: dj. des. 15, 2005 0:00
Ubicació: Ciutat

Be cercant per ca nostra he trobat el manual del Truc d’en Lluis Mª Segura i Bonnin de l’any 1987, en el qual en el tema d’envits no deixa clar aquesta situació però vos posaré un parell de paràgrafs que crec que poden donar un poc de llum al tema.

“La situación del Truc que se denomina Envite consiste en tener, como mínimo, dos cartas del mismo palo de las tres que nos han tocado”

“Igualmente, a efectos de sumar envites, todos los Reyes, los tres Caballos restantes y las tres Sotas restantes, tienen un valor de Cero Puntos. Por ejemplo el Rey de Copas y el Siete de Copas valen 20+0+7=27.”

D’aquí se pot deduir que si no hi ha dues cartes del mateix palo no es duen envits i que dues negres del mateix palo valen 20+0+0=20 punts.

Així que si s’envida i ningú dues cartes del mateix palo guanyarà el que es ma?... Esper que aquestes frases serveixin per reflexionar i desig que s’arribi a la millor solució per consens per millor si cab mes, aquesta meravellosa web.

Un saludo.
Reservada
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 312
Membre des de: dc. feb. 04, 2004 0:00
Ubicació: Son Negre-Felanitx

ANAU AL REGLAMENT A VOTAR SOBRE AQUEST TEMA DELS ENVITS
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mcenroe
Truquer habitual
Truquer habitual
Entrades: 163
Membre des de: dj. maig 04, 2006 0:00
Ubicació: Felanitx-Son Garí

Estic amb en jocfora , dues cartes fan envits si son del mateix color,si no hi ha envits guanya sa ma.
maset
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 920
Membre des de: ds. gen. 14, 2006 0:00
Ubicació: llucmajor

Bones vespre truquers / res.

Feia estona que no hi havia renou, no em posaré ni a favor d'un ni encontra de s'altre, al final treis conclusions.

Lo que estic d'acord es que cada poble pot tenir es seu estil, sa seva manera de fer senyes, embulls, trampes i demes.

Lo que diu en Rebo de's manual de truc, esta bé "dos cartas del mismo palo que nos han tocado" i despres treu conclusions. Ok, molt bé.

Rebo perdona no vull anar en contra teva ni de ningú, pero aqui va aixó.

Si un 7 amb un 10 del mateix palo son 27 envits, perque ses negres son "0" y cada carta restant té el seu propi valor, sigui 1,3,4,5,6,7. :D :D Jejeje, cuans pensaveu que posaría es dos :?: . llevat de ses peces 11basto(28) 10 Oros(27) cuan jugam a dues peces per establñiment des joc i cada poble, ja que crec que es unanim aixó.

O cinc de basto(30) cinc d'oros(29) més ses sigüents de dues peces cuan jugam a ses 4 peces, i afaguint a més es 5 de espases amb (32) i cinc de copes amb (31) per jugar a ses 6 peces.

I si a més voleu fer desastres encara podeu afegir es cuatres amb el mateix ordre de menor a major: d'oro,basto,copa i espasa. que aixi com he dit abans ja es un desastre d'envits, tots, truc, i ja no sa pasa per es retruc ja van directes a nes joc fora, jejejejje.

Bé crec que me allargat un poc masa, en consecuencia, sense menys preciar es manual, seria millor dir que cada carta te es seu valor, menys els negres que tenen "0" y ses peces el valor corresponent, i a mes si lliguen de a dues a nes seu valor se n'hi afajiran 20. Perque sino ja me direu com se fa amb un 7 i un 6 sumar 33.

Conclusió meva, estic amb na toninaina, sa carta mes alta guanya 8) 8) . Jocfora comprendrás que som un poc liante, jejej i que me pos a favor des debils, pero no estic amb lo que tu has escrit, no es raro que vaguis primer. jejejejeej.

Perdonau si cualqu s'ha ofés, :twisted: pero ho he fet en clara intenció :twisted: , Jajajaja. :wink: Si no esta clar ho tornaré a repetir.

Adeu i Bona Nit.

:P :P xisco M A S E T :P :P
Respon