senyes

No en saps? On puc jugar a truc? Aquest és el lloc on demanar

Moderadors: lafaltaenvide, jocfora

Respon
francescferra
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 8
Membre des de: dg. març 12, 2006 0:00

wep, com va
vem, jo tenia entes de tota sa vida, que ses senyes a n'es truc son ses que son, i no sen poden fer d'altres, ja que si una parella cambias ses senyes, entre ells sabrien quines cartes duen, i seria com si jugassin a carta destapada entre ells, ja me diras quina graci
ido mira per von, ahir jugant a truc aqui, me vaig topar amb en "met" i en "jotruc" o algo aixi, que tenen un sistema de numeros i frases mitjançant es cual un sab ses cartes que du s'altre, vaea dos fenomenos!!

be, no se quen trobau voltros d'aquest tema
esta o no esta permes canviar ses senyes??, jo crec que no
si qualcu troba que esta permes, que envii un missatge i o expliqui
Cies
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 1
Membre des de: dj. gen. 12, 2006 0:00

desde quan un no pot canviar ses senyes? molt be x ells si ningu els troba. se les an enginyades molt be i no crec q sigui x castigarlos...
UELlosetina
Truquer habitual
Truquer habitual
Entrades: 134
Membre des de: dj. març 16, 2006 0:00
Ubicació: Inca

Cies perdona que to digui pero es joc des truc te unes senyes estandart.
Si vas a un campionat oficial i te troben fent senyes no estandarts quedes directament desqualificat.
Hi hauria d'haver qualque opció per poder delatar es qui fan senyes d'aquest tipus.
Hi ha dos elements que no record qui son que les seves senyes son l'amo: j
Es segon: jj
Llengos bona: jjj
I aixi succesivament.
Anau alerta truquers i colaborau comentat tot lo extrany que trobeu.
hercules
Truquer novell
Truquer novell
Membre des de: dl. oct. 24, 2005 0:00
Ubicació: inquero

Estik totalment d'acord amb en UE Llosetina.
Ses senyes s'han creat per aixo.
A jo particularment man tret d'un campionat per fer senyes ilegals.
Un consell si voleu enganxar es "tramposos" fixeuvos be cada vegada que surt una peça amb quin vocabulari s'ha emprat en es chat.
Que probablement algo es repetira es pròxim pik que el duguin.

"Se pilla antes a un mentiroso que a un cojo".
voltor
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 417
Membre des de: ds. oct. 15, 2005 0:00
Ubicació: Ciutat

Hi han unas senyas establertas que son ses que tothom coneix i que tambe es fan servir a altres jocs de cartas,com el mus i que son diguem-ho aixi com "estandard"pero aixo no vol dir que nomes siguin ses validas.
Son molt practicas per quan 2 personas que no jugan normalment plegadas tenguin una forma de comunicar-se es joc i que tots dos coneguin,pero en el cas de parellas que duen molt de temps jugant plegats,es habitual que es facin ses sevas propias senyas i que domes ells poden desxifrar.
He d'afegir que es merit de fer senyas esta en que realment pasin desapercebudas per al contrari,ja que si no,aviat poden ser interpretadas rapidament per els contraris Si jo veig a un jugador que es grata compulsivament en moments determinats d'es joc i treu l'amo,aviat asosiare aquesta picor frenetica amb sa carta que du i obviament,no prendre cap envit o truc que hem proposi.
En sa meva vida com trucador aficionat,n'he vistas de tots colors com es jugador que segons on posava es paquet de tabac a sa taula indicava un joc o cartas a s'altre,es que quan bebia d'es cafe,si aixecaba nomes sa tassa o es plat,fins i tot sa cullera indicaba algo al contrari...en fin que s'imaginacio no te limits.Jo entenc que aixo es pot fer i forma part d'es joc.Tambe ho es que el contrari tracti de desxifrar aquests codigs cassolans i aprofitar-se d'aixo.
Hi ha que ho trobara injust i a mes amb ses novas tecnologias,(MSN,Skype i demes,que ja entran segons es meu parer dins s'apartat de trampas) es complica mes sa cosa,pero crec que es tracta que cadascu se posi es seu limit i s'esportivitat estigui per damunt de tot...si domes es tracta de figurar a un ranking,podem tancar i m'hon anam!!!

Salut i bonda...i si no en voleu fer,compraula feta! (sa bonda) :D
vespino
Truquer habitual
Truquer habitual
Entrades: 71
Membre des de: dg. gen. 30, 2005 0:00
Ubicació: palma

qui a perdut sa casa jugant a retruc.es?
i es sou?
es cotxo acas?
aixo es un joc per disfrutar.¡¡¡¡ ni tan sol mos jugam es boure com a un bar ¡¡¡¡
allots no li doneu tantes voltes que vos perdeu lo bo des truc ¡¡¡disfrutar ¡¡¡ i si hi-ha gent que no vol disfrutar i domes volen guanyar ja som 1095 membres per trobar gent que vulgui jugar a gust i els que vulguin domes guanyar tambe se juntaran.
disfrutau es truc que sa vida ja es bastant dificil perque mos la compliquem mes ¡¡¡¡¡¡¡¡
BON TRUC ¡¡¡¡
Reservada
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 312
Membre des de: dc. feb. 04, 2004 0:00
Ubicació: Son Negre-Felanitx

Com que no podem evitar que hi hagi gent que li interessa més la puntuació que passar una bona estona, el que heu de fer és crear una llista negra de gent amb la qual no convé jugar. Per tal motiu puntau amb un vot negatiu als mals jugadors a la llista d'usuaris inscrits.
Posteriorment es publicarà el ranking de les persones no-desitjades i de les desitjades
tolls
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 668
Membre des de: dc. oct. 26, 2005 0:00
Ubicació: Inca

No sabia això de que t'expulsin a un campionat per fer senyes il.legals! 8O

Mirau, és vera lo que diu en voltor. Sense anar més lluny, cada divendres solíem jugar jo i tres amics a un bar. Ses parelles sempre eren ses mateixes, i els rivals tenien el seu sistema de senyes. Ells se pensaven que feien un ou amb dos vermells, i noltros ja sabíem que: tocar-se s'orella : amo, gratar-se es nas: madona, ponyir-se s'ull: qualque llengua :lol: :lol:

Lo bo és que ja ni els miràvem, si no feien res, és que no duien res, i clar, com que ses senyes que feien cantaven un ou, ells totsolets se destapaven. Amb això vull dir que és fàcil calar senyes "rares", i lo que diu n'hercules, fixar-se quina peça surt després d'un vocabulari un poc "raro".

Els truquers antics, no ho dubteu, són savis, i si fan ses senyes genuïnes, per alguna cosa serà. Es meu padrí, que en pau descansi, era un ésser silenciós, i jugant a truc, en perdia ben però ben poques, i solia xerrar ben poc. Amb això em qued.
LLucH
Truquer novell
Truquer novell
Membre des de: ds. set. 09, 2006 0:00

A mi mon pare i tots els q juguen al truc m'han dit que no es poden cambiar les senyes del truc,son les q son, pq sino es com si feres trampes i jugares mostrant les cartes al teu company, jo tambe ho vaig pensar, pero mon pare no em va deixar i sempre quant duc el basto guinye lull i quant duc l'espassa alce les selles xDDD.
Respon