L'INICI DE LA VOSTRA VIDA AL TRUC

Vols parlar d'ordinadors, futbol, moda, música, ciclisme, carreres de cargols? idò aquest és el lloc...

Moderadors: capdemul, obrador

capdemul
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 1158
Membre des de: dc. juny 06, 2007 0:00
Ubicació: Pollença town

Bé, ja que en Jocfora va tornar a obrir laltre dia el fil de l'origen dels nostres noms, voldria obrir-ne un altre fent les següents preguntes i a mem si vos animau i axi mos coneixem un poc:

1. Quans anys fa que jugues a truc?
2. Qui t'en va ensenyar?
3. La jugada més alucinant que t'hagui succeït
4. Com vares coneixer Retruc.net?

Au idoi!! :uep: a escriure testaments!
capdemul
Truquer fix
Truquer fix

Au idoi, començaré jo.

Bé, jo vaig aprendre a jugar l'abril del 2007 (o sigui encara no fa un any xD) i men va ensenyar un companyero de classe meu en una setmana que plovia molt i no podiem sortir al pati

Jo no volia aprendre per que em semblava molt complicat. Pero...tot va ser posar-mi, i aqui em veis :mrgreen: :mrgreen:

Després un altre amic me va dir que hi havia una pagina a la qual se jugava a truc i em vaig pensar que seria una mariconadeta i que seria molt xapusero.

Ara bé, men vaig endur una gran sorpresa i m'hi vaig aficionar i he anat coneixquent un munt de BONA GENT i també m'he trobat amb coneguts.

Una pàgina que per a mi m'ha marcat, i me marcarà de per vida :-/?

GRACIES A SR. OBRADOR AND COMPANY (maldament digui que PROTESTOOOOOOO!!!!!!!)

P.D. Jugada interesant.. ara mateix... :few: :few:
Imatge
jocfora
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 1168
Membre des de: dj. gen. 05, 2006 0:00
Ubicació: Entre Calonge i Felanitx

Molt bona iniciativa Capdemul :ditr:

Be, idò començaré jo:

Idò deu fer uns 15 anys que vaig aprendre a jugar a truc, i ho vaig aprendre mirant als qui jugaven al Bar Deportivo de Calonge, i al principi, no entenia res, ¿com podia ser que un 7 matàs un as? 8O

Sa jugada que mes he rigut va ser cuant es meu company me va fer senya de segon, jo duia amo, i a sa darrera vase jo tir amo tapat i es meu company truca, li prenen i li retruquen damunt sa madona, li va venir un val nou que va fer por :lol:

Un dia també me vàren fer sa jugada des 7 de copes, es mes vells de per aqui vos n'he recordareu :||:

Vaig coneixer retruc.net cuant un dia en ToniAdrover m'ho va comentar, he de reconeixer que vaig pensar que era un doi, aixo de jugar per internet, trobava que no tenia cap gràcia, qui m'ho hagués dit.

Retruc.net crea adicció !!!!!

P.D. Au idò, a seguir amb aquestes iniciatives, molt mes interessants que segons quins dois que se voven per aqui

:clap: :clap: :clap: :clap:
Imatge
nivell200
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 8
Membre des de: dv. juny 01, 2007 0:00
Ubicació: lluny....

BE

ido jo enb vx aprendre am en capdemul...u meu mestre era un tipo q nava coix com jo i tots dos viem fet l'ase am la moto i mos avrriem xk no podiem sortir a nu pati...(feia paresa baxar escales am les croses) :eh:

bé ido a partir d'aqui en vx comensar...també devia ser x març o abril de l'any passat...i tambe em va donar la direcció d'aqesta pagina web ell

:drool:

la jugada millo...TOTES...jejej

be ido

salut i bon truc com diven :few: :few: :few: :few: :few: :few:
Queralbs
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 1223
Membre des de: dv. feb. 17, 2006 0:00
Ubicació: ses salines
Contacta:

Uep!

Faré memòria ... :roll:

1. Que jug a truc deu fer trenta-tres o trenta-quatre anys. :doh:
2. Me'n va mostrar es padrí Joan. Moltes vegades anava amb ell al cafè, on el mirava jugar, i qui perdia pagava un cafè amb llet o una grapada de caramels, "de fumador" en deien -d'eucaliptus-.
3. Jugades en record moltes, però potser una de les més al·lucinants hagi estat en aquesta web, un cantó en què noltros estàvem a 23 bones i ells més enrere, i ells varen envidar sense cap. 8O
4. De retruc.net me'n va parlar en maset, amb qui solem berenar plegats. Des de llavors estic enganxat.
jocfora ha escrit: Un dia també me vàren fer sa jugada des 7 de copes, es mes vells de per aqui vos n'he recordareu :||:
Ho record !! :lol: :lol:

Salut i sort! :salut:
Imatge
jaumarro
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 28
Membre des de: dt. nov. 07, 2006 0:00
Ubicació: Palma

Idò jo també m'afegiré a la nostàlgia :)

Com va ser? Ara vos ho cont.

Fa devers 6 anys que jug a Truc. Sabia que existia aquest joc des de fa molts anys, de fet, des que era nin. Record sobretaules familiars on veia mon pare i els meus concos jugar a aquest joc estrany que no entenia de cap manera. Jo, innocent, sabia jugar a escambrí i no podia entendre de cap manera com un 10 d'oros matava un as d'espases. I no en parlem dels envits!!! Què era això tan estrany d'envidar? I aquells crits... pensava que eren bojos. Quina passió que hi posaven. Quan els demava el perquè de les coses, me deien "ets massa petit. no ho pots entendre". Així que me ressignava a la meva ignorància i me n'anava a jugar a amb el meus cosins a jocs més "raonables".

Fou molts anys després quan en Biel, un bon amic meu de Son Servera me n'enseyà. Tenia la curolla de sempre d'aprendre'n, però a Palma, els meus amics i coneguts, no en sabien i això va fer endarrerir el meu bateig en aquest fabulós joc.
Com vos deia, en Biel, amb força paciència, me va ensenyar les regles d'aquest joc, saber-ne, ja són figues d'una altre paner, qualque dia en sabré una mica, supòs... Primer va ser la jerarquia de les cartes i el desenvolupament del joc. Tot passa a passa, com un infant i després vengueren els envits. I poc a poc. Des d'aquell moment ha estat un aprenentatge constant. Mai m'atur d'aprendre'n. Sobretot mirant com juguen grans mestres de per aquí. No diré noms per no ferir susceptibilitats :D Gràcies a tots.

Quant a la jugada més al.lucinant puc esmentar una partida en què vas perdent vint i tants a 5 o 6 i acabar guanyant el cantó. Però també a la inversa!!! No fotem!! Que també he fet grans cagades. Perdonau-me els que heu hagut de patir qualque geniada meva.

I, finalment, Retruc. Feia temps que cercava per internet qualque plana relacionada amb el truc però les meves recerques eren infructuoses o insatisfactòries. A la fi vaig descrobrir per què. Si cercava "Truc" m'apareixien planes relacionades amb trucs, consells, etc, res del que jo cercava. No anava bé. La paraula clau era "Retruc". Va ser també per una amiga que vaig descobrir Retruc.net. Ella sabia que m'agradava aquest joc i un dia me va comentar que existia una plana web on s'hi podia jugar virtualment. I així va ser com vaig arribar aquí.
Gràcies, Maria.

No vos mareig més ;)
lluiseta
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 58
Membre des de: dj. abr. 19, 2007 0:00
Ubicació: Alcúdia

bona iniciativa Capdemul!!!

bono idò jo diré que, ja deu fer prop de 5 o 6 anys, vaig anar un cap de setmana a Lluc amb la família i mumpare a la seva tropa ... cosa que al final no va aconseguir, clar, jo pululant per allà sentia coses i vaig començar a interesar-me pel truc.

però no va ser fins l'any passat que a una sortida de l'i.e.s a la UIB dins el bus, el meu professor de filosofia va explicar com funcionava el joc i vaig acabar d'enganxar quatre coses que me faltaven!!!

més tard, si no mal record a l'abril, vàrem anar a Roma de viatge d'estudis i allà varem fer un parell de truquets!!!

en tornar de Roma, un amic, me va dir: eiii, registra't a retruc.net està molt bé!!! i va ser quan me vaig registra a aquesta fantàstica web plena de gent encantadora!!!

i per acabar (que si no me maten) dir que per la web vaig conéixer en Mollero, que se pot dir que va ser qui me va ensenyar a jugar com deu mana!!! despres de una bronca darrera l'altra perque li feia desastres vaig arribar a controlar el joc ... tot i que encara me queda molt de rodatge!!!

au idò, una història més!

salut!!!!!!!!
socrates
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 621
Membre des de: dt. maig 02, 2006 0:00
Ubicació: territori comanxe
Contacta:

Bones!

Me toca,

1. Si estic registrat del maig del 2006, doncs fàcil, poc menys de dos anys.
2. He aprés a jugar aquí a retruc.net, però va ser el meu germà Guillem qui me va iniciar dins aquest joc. Després he jugat dins algun bar de poble i d'allà pots sortir doctorat en truc. Ja m'enteneu.
3. Un truc real entre samadona - obrador vs. queralbs - servidor. Només duc envits, 33, però cap peça. N'obrador m'envida, li dic joenvit, ell pren. I a sa darrera ma m'amollen una llengo sense dir res. Els hi truc i se'n van escapats.

Sa jugada no és res de l'altra món, però des d'ençà vaig desmitificar a l'amo de sa web. :mrgreen:

4. Mitjançant un bon amic meu, que son pare es va registrar al principi de quan la web es va obrir camí.
Imatge
Bunker
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 27
Membre des de: dl. nov. 19, 2007 0:00
Ubicació: Pollença

bueno me toca a mi :d

- Per l'estiu farà un any

- Primer me n'ensenya el meu germa (paye), despres en nivell200 i en capdemul man donat un retoqets :P

- La millo jugada, qe la primera esta empatada truc, tir l'amo i me retruqen, jo faig val nou i ell joc fora anat 3-12 (perdent jo)

- La vaig coneixer gracies al meu germà, que va tenir una temporadeta per aqui.
Imatge
capdemul
Truquer fix
Truquer fix

El gran MariKita ha escrit: ....despres en nivell200 i en capdemul man donat un retoqets :P
PROTESTO!!!!!!!!!!!!!!!!!! TU ERES EL TRUKER PROFESIONAL :lol: :lol:

no.. que va. Simplement volia aclarar que tots 3 n'em anat aprenguent jugant JUNTS

i tambe gracies a n'Homopelut i Omo_pelat que no juguen molt però que també son tant bons com nosaltres

Sinos que ho confirmi es KEFE AYAYAY
Imatge
tolls
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 668
Membre des de: dc. oct. 26, 2005 0:00
Ubicació: Inca

En deu fer deu o dotze, i en tenc 24.

2. Qui t'en va ensenyar?
Es meu estimat padrí que en pau descansi. Truquer caimarienc de sa vella escola. Un artista.

Va ser aquí, amb es Boll (boll, on conyo ets), sa partida estava més que perduda i no sé com putes vàrem començar a trucar i a fer desastres i la vàrem guanyar. Una xapada de cul davant s'ordenador que qualsevol que m'hagués hagués pensat que allò no era normal :mrgreen:

M'ho va dir sa meva al·lota en aquell moment (ara ex), i mira, li estic molt agraït (a pesar de què me deia que era un frikot per jugar a truc per internet jaja)

Enga besos
Imatge
voltor
Truquer asidu
Truquer asidu
Entrades: 417
Membre des de: ds. oct. 15, 2005 0:00
Ubicació: Ciutat

Ido que jug a truc, deu fer uns 20 anys i me va ensenyar es meu millor amic, en Toni, a Cala D'Or
Sa millor jugada...jugant al temple Shaolin de Cala D'Or, C'an Goyet per als profans, teniam una basa empatada, es meu sosio duia l'amo i era derrera ma. Es primer contrari, tira poca cosa, un 10 o aixi, jo tir algo parescut i es segon contrari un 12. Es sosio en lloc de trucar o tirar l'amo, empata tirant un altre 12, per tant sa jugada se ha de decidir per sa tercera carta. Aqui es quan es contrari va trucar, ja que tenia un altre 12 i s'ho pensaba ja fet....es resto vos ho podeu imaginar.

Com vaig coneixer sa web es lo menys interesant, perque la vaig trobar per Google, cercant qualque programa de jugar a truc, ja que feia poc que habia arribat a Ciutat i tenia un mono de truc brutal M:-)

Bona iniciativa, Capdemul :ditr:
ayayay
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 723
Membre des de: dv. abr. 28, 2006 0:00
Ubicació: ARIANY
Contacta:

jo ara deu fer 15 anys q me varen ensenyar aquest joc tan fabulos i mel va ensenyar com a molts el meu padri.
la jugada mes extraordinari no la record pq cada partida es algo extraordinari quan va ajustada q tots veuen eines i semosio es elevada
pero un bon truc q record i es fresc es dahir mateix contra en camaiot i narnavet varem perdra pero es truc va esser una pasada.
vaig coneixer sa pagina si mal no record es gordo i en mano me digueren q per aqui hi havia aixo.
au salud i bon trucs
Imatge

ARIANY FOREVER y mes dura q mai.jajajjaja
Estaca-
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 34
Membre des de: dj. des. 13, 2007 0:00
Ubicació: ARIANY

Pues jo en vaig aprendre a la cantina, de la universitat quand estudiava, millor dit en temps d'esplai, jajajaja.En vaig aprendre amb els meus amics.

El truc més emocionant va esser una vegada q vam remontar una partida en q la parella contrari li feien falta 2 o 3 punts per acabar, i noltros no estavem encara a bones i VAM GUANYAR!

Vaig coneixer aquesta pagina per n'Ayayay.
lafaltaenvide
Truquer expert
Truquer expert
Entrades: 1684
Membre des de: dl. ago. 21, 2006 0:00
Ubicació: València

a vor en tinc 34 :think: , vaig comenzar alla per els 13 :scratch:
uf, no en se jo molt de contar :|

2. Qui t'en va ensenyar?
Per aquells temps en que encara no existia el movil, els meus tios feien partidetes de truc alla en un xalet que teniem per les montanyes, aixi que els meus cosins i jo soliem mirar i despres feiem les nnostres partidetes i a poc a poc... :drool:

La mes alucinant, no se, com diu el mestre ayayay cada partida te lo seu, pero si m'en recorde que cuant vaig començar jo no entenia com collons la sota de orors mataba el as de espases, donat la meva condició de valenciá i amb 33 de envits prenia o tiraba a ca falta :lol: i despres me guanyaben i no entenia res :doh: , fins que un dia, ara no m'enrrecorde qui va ser, li vaig preguntar a un mentre esperabem que collons pasaba i me va explicar lo del amo i madona :eh: i entonces m'ho apuntí en un paper com cuant jugues al poker que te fas la llista de parella,doble parella,trio.... jo vaig posar 11 de bastos(28 env), Madona (27), espasa, basto.... :lol: :lol: i a partir de ahi :few:

Com molts, en google un dia vaig dir, a vore si hi ha algun puesto on es puga jugar a ltruc on line i vaig teclejar truc i com no surtia lo que jo volia pos retruc i.... 8O

P.D. asi he conegut un fum de gent increible,
primer a en camaiot :ditr:
despres a en krussentern :P
despres a en envida :sick:
i mes tard a el meu tiano :clap: jejeje
i a tot el resto de gent que sou de lo millor :wink: ,
ja ho vaig dir una volta desde que retruque.net
soc mes feliç :mrgreen:
Aleee, SALUTT
Imatge

Amunt Sempre!!
Respon