L'altre dia jugant 1 truc a S'horta me passar lo següent :
Feiem 1 truc al torneig que es fa al camp de futbol i un moment donat
el meu company me fa sa senya de L'amo, jo duia madona i llengo i deixam passar sa 1 vasa, sa segona jo que jugava el darrer vaig trucar a una marilla i el contrari de la meva dreta va voler.
Jo vaig matar la marilla en la llengua i vaig tirar sa madona morta i el contrari retruca, noltros en L'amo varem prendre peró l'altre contrari va dir que feiem trampes.
Va dir que a les normes des truc tu no pots matar ( fer vasa) i tirar-te mort, que 1 pic has mort " hi has de tornar ", no me puc tirar mort si he estat jo el que he mort a la segona vassa.
Aqui a n'es retruc.net no es aixi, tu mates i pots tirar-te mort.
ELS MESTRES ( OBRADOR, QUERALBS, VOLTOR ETC ) SABEU SI REALMENT ES AIXI ?
TENC UN DUBTE
Amic Amidala, no sé bé si et resoldre sa dubte o la liaré més, com sa dit un munt de vegades cada poble unes normes.
Per lo que a mi respecte es ben legal lo que dius, aixo es el truc, mates de segona i tires sa madona de mort, jejeje. segur que si hagues estat es 4 de copes no hagues protestat es contrari i també l'hauries tirat mort, en canvi ell hauria retrucat igualment. si amb sa vostra parella estau segurs de lo que duis crec que sa pot jugar com es vulgui, per jo aixo es truk es una puteria, estretagia o com sa li vulgui anomenar.
Per contra si duguesis marilla i madona i la tires de mort per es motiu que sigui, lo que no sa tendria en compte serien els punts d'envits, poguent el contrari amb dos negres lligatsagonyar els envits.
Si hi ha més opnions o contradiuen sa meva, pasiencia tot es parmés i digne d'escoltar mentres no vulnerin els drets d'els altres.
Salut i Força, que mos farà falta
Per lo que a mi respecte es ben legal lo que dius, aixo es el truc, mates de segona i tires sa madona de mort, jejeje. segur que si hagues estat es 4 de copes no hagues protestat es contrari i també l'hauries tirat mort, en canvi ell hauria retrucat igualment. si amb sa vostra parella estau segurs de lo que duis crec que sa pot jugar com es vulgui, per jo aixo es truk es una puteria, estretagia o com sa li vulgui anomenar.
Per contra si duguesis marilla i madona i la tires de mort per es motiu que sigui, lo que no sa tendria en compte serien els punts d'envits, poguent el contrari amb dos negres lligatsagonyar els envits.
Si hi ha més opnions o contradiuen sa meva, pasiencia tot es parmés i digne d'escoltar mentres no vulnerin els drets d'els altres.
Salut i Força, que mos farà falta
** Xisco MASET **
- jocfora
- Truquer fix

- Entrades: 1168
- Membre des de: dj. gen. 05, 2006 0:00
- Ubicació: Entre Calonge i Felanitx
Bones Amidala,
A n'en Queralbs i jo ens va passar algo semblant al campionat de Calonge.
Jo duia amo i era es darrer a sa darrera vase, i en Queralbs va tirar llengo tapada. Un de dafora que no jugava, i que va dir que ell havia anat a no se cuants de campionats de Mallorca i de no se on més, va dir que no era legal lo de jugar mort, però tothom a nes bar, inclús els nostros rivals vàren dir que estava ben fet, que noltros a Calonge jugam aixi.
Per tant, depen un poc de com juguin a s'Horta, que no se com es, ja que com sabem, cada poble te sa seva forma de jugar. Segons jo, anau be voltros.
Au venga, mes opinions ....
A n'en Queralbs i jo ens va passar algo semblant al campionat de Calonge.
Jo duia amo i era es darrer a sa darrera vase, i en Queralbs va tirar llengo tapada. Un de dafora que no jugava, i que va dir que ell havia anat a no se cuants de campionats de Mallorca i de no se on més, va dir que no era legal lo de jugar mort, però tothom a nes bar, inclús els nostros rivals vàren dir que estava ben fet, que noltros a Calonge jugam aixi.
Per tant, depen un poc de com juguin a s'Horta, que no se com es, ja que com sabem, cada poble te sa seva forma de jugar. Segons jo, anau be voltros.
Au venga, mes opinions ....
Ido...lo que tu dius es ben vere,a S'horta i alrededores se juga aixi.Jo vaig aprendre a jugar a truc per aquella zona i aquesta situacio es molt habitual,pero m'he trobat tambe,que domes travessar el "rio Pecos" (Porto Colom,per exemple) ja no es igual i normalment acabas a bufetadas al carrer (ai,los viekos tiempos!
) i si ten vas per s'Alqueria,ni te cuento...(una abraçada forta als amics de s'Alqueria)
Ja veus,en pocs kilometres i de vegadas inclus,dins es mateix terme municipal hi han diferencias notables,pero aixo dona mes singularitat a aquest joc.
Que pasa amb els nostres amics de Menorca o amb els Valencians?
Tambe ells s'han adaptat a altres normas,cartas i per aqui els tenim i cap problema!
Salut!
Ja veus,en pocs kilometres i de vegadas inclus,dins es mateix terme municipal hi han diferencias notables,pero aixo dona mes singularitat a aquest joc.
Que pasa amb els nostres amics de Menorca o amb els Valencians?
Tambe ells s'han adaptat a altres normas,cartas i per aqui els tenim i cap problema!
Salut!
- Queralbs
- Truquer fix

- Entrades: 1223
- Membre des de: dv. feb. 17, 2006 0:00
- Ubicació: ses salines
- Contacta:
Uep Amidala,
Ratific el que ja ha dit en Jocfora.
Jo sempre he jugat que la darrera carta es pot jugar morta.
I vaig quedar de pedra quan un espontani va dir que no es podia fer. Però és que hi ha gent per tot, ni tan sols va acceptar que això pot dependre del lloc on es jugui -com bé diu en voltor-, sinó que va dictar sentència afirmant que no es pot fer. Allà ell. Noltros hem seguit jugant com sempre, podent tirar la darrera carta morta. Només faltaria!!!
Al menys a Calonge i Ses Salines es juga així. I a retruc.net també, com sabeu.
Salut i sort!
Ratific el que ja ha dit en Jocfora.
Jo sempre he jugat que la darrera carta es pot jugar morta.
I vaig quedar de pedra quan un espontani va dir que no es podia fer. Però és que hi ha gent per tot, ni tan sols va acceptar que això pot dependre del lloc on es jugui -com bé diu en voltor-, sinó que va dictar sentència afirmant que no es pot fer. Allà ell. Noltros hem seguit jugant com sempre, podent tirar la darrera carta morta. Només faltaria!!!
Al menys a Calonge i Ses Salines es juga així. I a retruc.net també, com sabeu.
Salut i sort!
amidala, lo ke jo no entenc es ke si tu no li aguesis mostrat sa madona despres de tota sa feta, com diria akell "aqui paz y despues gloria" i no pasa res de res. akesta norma s'hortarrina no la acab d'entendra.(perke si te va retrucar, ja li anava be ke te tirasis mort, dic jo). o no?.
i si sa norma es no tirarsa mort, to agues pogut dir antes de retrucar. per axempla (KILLOOOO!! LEVANTA ESA CARTA QUE TE VOI A RETRUCARRR!!!.).
un besito amidala.
i si sa norma es no tirarsa mort, to agues pogut dir antes de retrucar. per axempla (KILLOOOO!! LEVANTA ESA CARTA QUE TE VOI A RETRUCARRR!!!.).
un besito amidala.
Te ha costat molt aplicar aquesta llogica truquera Meste XORREC,
has quedat que ni retretat, molt bé això de
"KIYO MOSTRAME LA KARTA", sa veritat jo no hi havia pensat, jejejejeje.

"KIYO MOSTRAME LA KARTA", sa veritat jo no hi havia pensat, jejejejeje.
** Xisco MASET **
Queralbs tens tota la rao del mon, Ahir vaig fer 1 altre partida a S'horta i en va passar lo mateix, 1 dels contraris perdé 1 truc en la carta meva morta i a partir de llavor cada pic que la tirava morta ( sa costum ) ell ( amb mal geni ) la girava i ens tractava de tramposos, ni ens va voler escoltar ( visca sa prepotencia ), si no hagues estat que anam a passar una estona agradable N'Escatsa i jo hauriem plegat!
Xorrec tens rao en lo que dius, com he dit en va tornar passar i S'artista des contrari va prendre es truc i cuand va veure que el perdia, ME GIRA SA CARTA I DIU QUE NO VAL. jejejeje.
I lo de sa ( PENLLONGA ) hi ha gent que te " habilitats adquirides ", jejejeje, es palillo pareix 1 concord.
Xorrec tens rao en lo que dius, com he dit en va tornar passar i S'artista des contrari va prendre es truc i cuand va veure que el perdia, ME GIRA SA CARTA I DIU QUE NO VAL. jejejeje.
I lo de sa ( PENLLONGA ) hi ha gent que te " habilitats adquirides ", jejejeje, es palillo pareix 1 concord.
Amic Jocfora, te pots apuntar perfectement a n'es truc de S'horta, allá passa lo mateix que per tot els altres pobles.
Jo que he jugat molts d'anys a futbol i he anat per tota mallorca, te puc assegurar que per tot sempre hi ha 3 ó 4 " abrazafarolas " com diría en GARCIA que ni sa seva gent respecte, i se pensen mes vius que la resta.
Te puc assegurar que a S'horta, tant na Mª. Francisca i en Guiem que duen es bar com la majoria de jugadors son molt bona gent.
Tambe trobaras jugadors virtuals ( Jaroma, escatsa, Tia Adrover, Marines, Retrat etc )
Jo que he jugat molts d'anys a futbol i he anat per tota mallorca, te puc assegurar que per tot sempre hi ha 3 ó 4 " abrazafarolas " com diría en GARCIA que ni sa seva gent respecte, i se pensen mes vius que la resta.
Te puc assegurar que a S'horta, tant na Mª. Francisca i en Guiem que duen es bar com la majoria de jugadors son molt bona gent.
Tambe trobaras jugadors virtuals ( Jaroma, escatsa, Tia Adrover, Marines, Retrat etc )