gabellins ha escrit:Puc proposar una idea?
Crec que un sistema just de classificació general podria ser el següent: a partir de un determinat nombre de partides jugades (per exemple, 100, ja que ja som molts que les hem jugades), es podria establir un sistema de percentatge de partides guanyades-perdudes. Es a dir, si un ha jugat 200 partides i n´ha guanyades 120 i n´ha perdudes 80, el seu percentatge seria el 60% (si les matemàtiques no me fallen que ja les tenc un poc enfora). I aixi succesivament.
Crec que seria un sistema bastant just per configurar el top 50.
Salut i bons trucs!

Totes les idees són benvingudes, clar. Tot i deixaré també els meus 2 grans arguments en contra d'un sistema percentual:
- que passa amb els 4187 usuaris que no ha arribat a 100 partides? 50%?
- que passa amb un usuari que agafa una ratxa, en guanya una bona partida de seguides i es queda el primer, i llavors decideix no tornar a jugar mai més? (altrament dit efecte "makelete")
Meam si m'explic: d'entrada no estic en contra amb un sistema percentual per fer una classificació, evidentment és el millor en la majoria dels casos, però quan el fet de jugar o no jugar depèn dels jugadors, aquest sistema té serioses mancances degut als dos arguments exposant anteriorment, per tant, segons la meva opinió, no queda més remei que intentar arreglar-los, ja que si no és injust.
Un sistema percentual seria perfecte si, per exemple, cada jugador juga una partida sempre cada dia, i tots han jugat el mateix nombre de partides des del començament, però en un sistema en el qual comencen jugadors nous cada dia i poden jugar moltes partides o poques cada setmana, no acaba de ser el més just, segons jo.