es juga la carta mes grossa en l'empat?
Moderadors: lafaltaenvide, jocfora
jo tenc un dubte sobre quan esta empatat; si a la primera rodada s'empata, es juga la carta mes grosa? es q a menorca es juga aixi, i a la pagina m'he trobat q no juguen la mes grosa, si no q (si poden) empaten tb la segona i es guarden la peça per una tercera rodada, i clar, ens crea confusio... si algú me pot contestar a aço... es q sempre q hem passa, m'embull! gra6 :wink:
- Queralbs
- Truquer fix
- Entrades: 1223
- Membre des de: dv. feb. 17, 2006 0:00
- Ubicació: ses salines
- Contacta:
Hola tts!
Si la 1a. vasa està empatada, a la segona es juga la més grossa, igual que a Menorca.
Ara bé, potser t'hagis trobat amb una jugada de pillos, que és aquesta: amb la primera empatada, a la segona els 3 primers jugadors tiren la més alta, i dos d'aquests tornen a empatar (suposem amb un rei cadascú), i el darrer jugador du millor carta (suposem una llengua); així, el darrer pot jugar la petita, i es passa a la tercera vasa, i clar el darrer veu venir i sap que amb la seva guanyarà.
Per tant, no és obligació tirar la més grossa a la segona. Ara bé, amb la primera empatada guanya qui fa la segona vasa.
Això ho pots trobar explicat a la Viquitruc: http://wiki.retruc.net/index.php/Reglam ... retruc.net
Salut i sort!
Si la 1a. vasa està empatada, a la segona es juga la més grossa, igual que a Menorca.
Ara bé, potser t'hagis trobat amb una jugada de pillos, que és aquesta: amb la primera empatada, a la segona els 3 primers jugadors tiren la més alta, i dos d'aquests tornen a empatar (suposem amb un rei cadascú), i el darrer jugador du millor carta (suposem una llengua); així, el darrer pot jugar la petita, i es passa a la tercera vasa, i clar el darrer veu venir i sap que amb la seva guanyarà.
Per tant, no és obligació tirar la més grossa a la segona. Ara bé, amb la primera empatada guanya qui fa la segona vasa.
Això ho pots trobar explicat a la Viquitruc: http://wiki.retruc.net/index.php/Reglam ... retruc.net
Salut i sort!

gracies per s'aclariment, queralbs, axi jo tb jugare pillo! jaja! jo me pensava q era una "obligacio", per aço cada vegada me desconcertava amb ki me feia aqsta jugada! gracies i sort!!