Aquesta solució, no és fruit d'una "geniada" de l'equip de retruc.net, sinó que és una passa que volem donar profundament pensada i sospesada de fa mesos. El que es vol aconseguir és erradicar tots els problemes que crea el sistema de puntuació així com funciona en l'actualitat, que bàsicament es poden resumir en:
1.- Evitar la proliferació de clons que simplement es creen per desvirtuar el sistema de punts, que en essència, és bo
2.- Crear un lloc on els usuaris asidus i que volen donar un cert sustent econòmic a la web, hi puguin jugar amb certes garanties.
Cal saber un parell de coses:
a.- El sistema de puntuació no existeix a aquesta web des dels seus inicis, sinó que fou una afegitó per donar un punt més d'incentiu al joc, i no és el primer moment que s'ha plantejat llevar-lo pels problemes que du.
b.- La web seguirà sent totalment gratuïta per jugar a truc, només que serà com en els seus principis, sense punts.
c.- Aquesta web no treu cap benefici ni un.
d.- No és barat mantenir un servidor dedicat i la feina que s'hi ha dedicat és inmensa. Ningú ens ho regala.
Ara m'agradiaria replicar alguns dels comentaris directament:
Estic d'acord en que no t'agradi la idea, però no exigim que ningú es registri en aquest nou compte... no has de pagar, si no vols.no magrada la idea, i damunt tindre que pagar... ala vaaa entonces si que no valdra res aso
Davant aquest dubte, m'inclinaria en què ens agrada el truc... o es que ho dubtes? Saps alguna altra pàgina on s'hi pugui jugar gratuïtament?vos agrada es truc o omplirvos sa butxaca??
Algú et fa pagar per jugar a truc? si és així, buf, si que està mal fet... a què pagues moltes coses que SI que et fan pagar? telèfon, l'ADSL, el mòbil... algú et convida a cridar pel mòbil gratuïtament? i els has fet arribar cap queixa a tots aquests? Pagar per serveis és una cosa molt normal en aquesta societat, en canvi, donar serveis gratuítament, com el que fa retruc.net és realment una cosa ben, ben rara, no ho trobes?Això de fer pagar és una locura. Així va molt bé. Crec q en comptes de fer pagar haurien de començar a trobar mesures perquè no es bloqueji la pàgina quan hi ha molta gent.
Crec que fer pagar per jugar amb punts és una vergonya.
A més, aquesta pàgina deixarà de ser el que és.
No basta q et facin pagar per tot i ara tb x jugar a truc.... vergonyós.
Els punts són l'essència del truc????? al bar et jugues punts? on és això? retruc.net ha funcionat fora punts fa estona...només ens faltaria haver de pagar per jugar amb punts!!! però si els punts són l'essència del joc senyors!!! què seria de retruc fora punts??!! per això men vaig al bar d'abaix de ca meva i al manco si guany m'hi conviden un beure!!!
I cada cop que crides pel mòbil? SMS=1€?... no donis idees, que encara ho aprofitaremestau ben ferits, 30 euros anuals per jugar una estona a truc, si voleu tb possam truc taxes (cada pic q envides 1 euro i truc 2 euros) PER LAMOR DE DEU a on anirem a pagar

En definitiva, esper haver aclarit alguns conceptes que veig que estan ben embuiats, i vull tornar a defensar la nostra postura, amb aquesta decisió el que volem és evitar TOTS els problemes, que són molts, que du el sistema de puntuació així com funciona en l'actualitat.[/i]