Joc fora davant la falta.

Aquí podeu dir la vostra. Que podem fer per milllorar aquest cassinet virtual?

Moderadors: samadona, lafaltaenvide

Etoo
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 20
Membre des de: dj. gen. 04, 2007 0:00

Be, no importa explicar res mes. Crec que sa majoria estaria dacord en canviar aquesta norma ja que tot torneig o casi per tot on vagis es joc fora va davant. No entenc com una pagina amb tanta gent una norma tant clara esta equivocada... jo ho canviaria...
lafaltaenvide
Truquer expert
Truquer expert
Entrades: 1684
Membre des de: dl. ago. 21, 2006 0:00
Ubicació: València

Bon Día, Sr. Etoo.
No soc jo el mes indicat per resoldre aquest dubte, ja que jo en se més de truc Valencià que de mallorquí.
El que te puc dir que jo sempre he jugat tant a truc Valencià com a mallorquí a que el envit va primer davant el truc, per tant primen els envits independent-ment de que s'arribe al jocfora.
Tanmateix, traslade el teu sugeriment per a que s'estudie i ja et diré com queda el asunt.
Moltes Gracies per la teva aportació
Salut i Truc
Imatge

Amunt Sempre!!
capdemul
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 1158
Membre des de: dc. juny 06, 2007 0:00
Ubicació: Pollença town

Al truc Balear la veritat que es juga sempre amb el JOCFORA davant de tot.

A veure si el jefe ho podria canviar :roll:
Imatge
obrador
Truquer expert
Truquer expert
Entrades: 3139
Membre des de: dt. gen. 13, 2004 0:00
Ubicació: Cas Concos
Contacta:

AL truc balear excepte al de Cas Concos i Felanitx, jeje... en serio, en el seu moment es va debatre aquesta questió i va quedar així, tot i que no es pot descartar canviar-ho si la gran majoria jugau així, no hi ha inconvenient en canviar-ho. Si voleu, obrim un debat i que cadascú opini, tot i que me veig venir que el jocfora s'imposarà al tots.

EL que m'han ensenyat a mi és que el joc fora o els envits sempre comanden i s'apunten primer, per això pots envidar encara que t'hagin trucat de primeres. Ara bé, és ver que el jocfora és un cas molt especial. Segurament s'arriba molt poques vegades a aquesta situació, però bé, a veure que opina més gent. En tot cas podem posar una enquesta.

Salut i bon trucs!
lafaltaenvide
Truquer expert
Truquer expert

Una enquesta sería lo més just, donat que hi han diferents opinions. :ditr:
Imatge

Amunt Sempre!!
caimari
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 45
Membre des de: dl. juny 19, 2006 0:00
Ubicació: CAIMARI

Bon dia amics ,hi hauria molt que discutir ,al campionat de Mallorca el jocfora va davant ,també he de dir que al campionat antigament ,estic parlant dels anys 2003 2010 entre el val 9 i el joc fora i havia el val 12 .

Un altre jugada que me trobat jo es que si sa primera va empatada i la segona també ,es igual el valor de la tercera ,guanya el qui es ma ,no sabia fos aixi ,me pensava guanyava el valor mês gran de la tercera .
Es una opinió i no una crítica ,esper les altres opinions
escarras
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 2
Membre des de: dl. des. 11, 2006 0:00

Malgrat tots podem tenir-ne una opinió personal, des de la meva experiència de més de 40 anys de joc i d'haver-ne après dels padrins, el Joc Fora, un recurs excepcional, sempre ha anat per davant dels envits.

L'argument que m'han exposat sempre que he volgut fer la contrària, és el de recordar el significat literal de l'expressió "Joc Fora". Per jo, inqüestionable. El cantó s'acaba quan se sap el guanyador, encara que vagi amb menor puntuació.

En canvi al “Tots", es juguen els punts que resten per arribar a 24, de qui té major puntuació.

Els majors tenien una altra aposta més, ara poc sentida, "envit fins a igualar"
lafaltaenvide
Truquer expert
Truquer expert

El envit fins igualar si que el conec, al truc valencià es fa servir molt.
En quant a la polémica del fora de joc, per mi, el que jo conec de sempre es que el envit va davant per el fet que es la primera jugada que es fà, pero clar el joc es denomina Truc així que el truc deuria manar...
Lo millor crec que es posar-se d'acord i la mateixa norma consensuada per a tots.
Imatge

Amunt Sempre!!
Etoo
Truquer novell
Truquer novell

Be, que trobau de deixar-ho aixi ido? No se, jo faria ses normes lo mes parescudes a com se juga per sa gran majoria de sa illa. Tot torneig de mallorca/ balears es joc fora va davant la falta. I lo que diu en caimari crec que tb es molt important. Primera i segona empatades, a sa tercera ha de gonyar sa carta mes alta ( i en cas de tb estar empatada, sa mes alta que sigui ma....). Be, ahi lo dejo, perque veig que esta sa cosa massa tranquila...🤪
Etoo
Truquer novell
Truquer novell

Per cert he lletgit algo de que hi havia gent que deia que si a sa segona havies de posar sa mes alta... ido per aquesta norma a sa primera tb has de posar sa mes alta...no homo, cada un juga lo que vol. tambe ets lliure de donar vase si vols no?...
caimari
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 45
Membre des de: dl. juny 19, 2006 0:00
Ubicació: CAIMARI

Calro etoo,ajjaja,no es que s hagi d jugar la més alta ,si no que guanya la mes alta
Etoo
Truquer novell
Truquer novell

Be, volia demanar que si no se pot canviar lo des joc fora, perque sigui molt complicat o perque sa gent estigui molt arrelada a aquesta “modalitat” de que la falta vagi per davant, hi hauria opcio de solucionar lo de quan dus 7 d’envit que no te guanyin amb 3 denvit?? Es que es una mica extrany....🤣
obrador
Truquer expert
Truquer expert
Contacta:

Solució sempre n'hi ha Etoo. Ho puc posar als temes pendents. Però abans hi ha moltes coses que arreglar :ui: Ara mateix sembla que estam poc actius però estam fent una feinada configurant un nou servidor. Això juntament amb altres millores que estam acabant de retocar.
Etoo
Truquer novell
Truquer novell

Bon dia senyor!!!! Imagin que posar aixo a tope deu dur una feinada increible, i sa veritat que tots estam molt agraïts, ja que amb tota sa merda que vivim ara mateix mos has fet un poquet mes feliços a tots.... nomes dic i ho dic de forma constructiva, que se tracta de una norma basica des joc, i que quan vagi be, pq es joc sigui mes real pens que s’hauria d’actualitzar, per millorar sa calidad de sa pagina...un saludo
obrador
Truquer expert
Truquer expert
Contacta:

:salut: clar que si! Cap problema. Ja te dic, ho revisarem en ser el moment. Salut!!
Respon