jugar al truc en la modalitat valenciana

Aquí podeu dir la vostra. Que podem fer per milllorar aquest cassinet virtual?

Moderadors: samadona, lafaltaenvide

obrador
Truquer expert
Truquer expert
Entrades: 3139
Membre des de: dt. gen. 13, 2004 0:00
Ubicació: Cas Concos
Contacta:

Ok, o sigui, per que ens entenguem, a part de les cartes, que això és fàcil, només canvia l'escala del truc i envits, que si a la nostra es:

Envit: 1,2,4,6,tots
Truc: 1,3,6,9,jocfora

A la valenciana aquesta escala es:

Envit: 1,2,4,tots
Truc: 1,2,3,4,jocfora

Per tant els trucs deuen ser més llargs perquè no pots fer ni 6 o 9 punts de retruc o val nou, i no hi ha els dos més en els envits, com a resum...

Vaig bé?

Només he de resoldre un petit detallet i crec que aviat ho tindrem.... :few:
capdemul
Truquer fix
Truquer fix
Entrades: 1158
Membre des de: dc. juny 06, 2007 0:00
Ubicació: Pollença town

obrador ha escrit:
Per tant els trucs deuen ser més llargs perquè no pots fer ni 6 o 9 punts de retruc o val nou, i no hi ha els dos més en els envits, com a resum...

Vaig bé?

Només he de resoldre un petit detallet i crec que aviat ho tindrem.... :few:
8O :clap:

Molt bé Jaumet!! Jose mecagondw tant de demanar al fin e?? isto en pelo

Au ido!! PROTESTO PK ES COPEROS ENCARA NO TENEN LA SALA DE TRUC VALENSIANO!!!
Imatge
ElXera
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 3
Membre des de: ds. gen. 05, 2008 0:00
Ubicació: Valencia

Sent molestar però en el meu poble i en els del meu alrededor es juguen amb totes les cartes (soc de la zona de Gandia) i l'altra diferència es que no tenim el joc fora, el máxim en el truc es el quatre val, però bé, açò últim em dona més igual...

El truc també es juga en molts països de sudamèrica i encara que cambien algunes altres coses, juguen amb totes les cartes i pense que es un poc més divertit perque de l'altra manera pareix que sempre surten les mateixes cartes i és menys emocionant trobarte amb alguna carta bona, perque aquestes surten més freqüentment, pero açò ja es qüestió de costums, i supose que els que sempre han jugat amb 22 cartes preferiran jugar amb 22 i els que juguem amb 40 preferirem jugar amb 40... :roll:

No vull donar més feina (sols és un suggeriment :few:), però seria complicat que abans de començar una partida, et preguntara si preferixes jugar amb 22 cartes o amb 40 cartes? Sols haurien d'afegir-se les cartes que es lleven jugant a 22, perque el sistema de joc i de puntuació és el mateix (l'única cosa que també hauria de cambiar-se per poder jugar amb 40 cartes respecte de jugar amb 22 seria que els 10, 11 i 12 també servixen per a fer l'envit, però açò és igual que en la balear).

Doncs bé, ací queda el meu suggeriment. Aprofite per a felicitar al mestre :ditr: per la gran feina que està fent en aquesta pàgina :clap: :clap: :clap: i que si no pot fer el meu suggeriment, no passa res! Adeu!
lafaltaenvide
Truquer expert
Truquer expert
Entrades: 1684
Membre des de: dl. ago. 21, 2006 0:00
Ubicació: València

Vas perfecte jaume.Redeu que estic de content :mrgreen:
Imatge

Amunt Sempre!!
obrador
Truquer expert
Truquer expert
Contacta:

Només una pregunta: pots fer "Envit la falta" d'entrada? o sigui sense haver passat pel envit i el torne?
lafaltaenvide
Truquer expert
Truquer expert

es pot fer,
per que creus que em vaig posar el meu nik.

El Sr. ayayay diria " envido todos los palillos " a que si Sr. jove? :wink:
Imatge

Amunt Sempre!!
lafaltaenvide
Truquer expert
Truquer expert

ElXera ha escrit:Sent molestar però en el meu poble i en els del meu alrededor es juguen amb totes les cartes (soc de la zona de Gandia) i l'altra diferència es que no tenim el joc fora, el máxim en el truc es el quatre val, però bé, açò últim em dona més igual...

El truc també es juga en molts països de sudamèrica i encara que cambien algunes altres coses, juguen amb totes les cartes i pense que es un poc més divertit perque de l'altra manera pareix que sempre surten les mateixes cartes i és menys emocionant trobarte amb alguna carta bona, perque aquestes surten més freqüentment, pero açò ja es qüestió de costums, i supose que els que sempre han jugat amb 22 cartes preferiran jugar amb 22 i els que juguem amb 40 preferirem jugar amb 40... :roll:

No vull donar més feina (sols és un suggeriment :few:), però seria complicat que abans de començar una partida, et preguntara si preferixes jugar amb 22 cartes o amb 40 cartes? Sols haurien d'afegir-se les cartes que es lleven jugant a 22, perque el sistema de joc i de puntuació és el mateix (l'única cosa que també hauria de cambiar-se per poder jugar amb 40 cartes respecte de jugar amb 22 seria que els 10, 11 i 12 també servixen per a fer l'envit, però açò és igual que en la balear).

Doncs bé, ací queda el meu suggeriment. Aprofite per a felicitar al mestre :ditr: per la gran feina que està fent en aquesta pàgina :clap: :clap: :clap: i que si no pot fer el meu suggeriment, no passa res! Adeu!
A vore, Sr. Elxera de cap manera molestes, pero hauras de reconeixer que lo que es juga en el teu poble es una variant con tantes que hi ha per Cuenca o altres poblacions, jo mateix en el poble de la meva dona jugue un truc de cuatre pero cada un juga pa dell, sense parelles i a lo millor envides de ma i te volen 3. :doh:
Pero el truc original de valencia sempre a segut el de 22 cartes.
Imatge

Amunt Sempre!!
obrador
Truquer expert
Truquer expert
Contacta:

:few: :few: :few:
lafaltaenvide
Truquer expert
Truquer expert

:uep: :uep: :uep: :uep: :uep: :uep:
Ho em aconseguit!!!!!!

Moltes gracies a tots :clap: :clap:
Imatge

Amunt Sempre!!
milos
Truquer novell
Truquer novell
Entrades: 22
Membre des de: dg. des. 03, 2006 0:00
Ubicació: Consell

jo no acab d entendre aixo:

TRUC- NO VULL UN PUNT. VULL DOS PUNTS - IGUAL
RETRUC - NO VULL DOS PUNTS. VULL 3 PUNTS - RETRUC
CUATRE VAL - NO VULL 3 PUNTS. VULL 4 PUNTS - VAL NOU
JOC FORA- ELS QUE FALTEN PER LA CAMA - JOCFORA

amem, es truc val 2 punts? retruc en val 3? i val nou 4 punts? No li veig molt d sentit..
Respon